Begin stage

16 november 2015 - Brisbane, Australië

Ik ben inmiddels alweer ruim drie weken in Australië en begin ik langzaam te wennen aan het leven hier. Gedurende de eerste week ben ik het centrum van Brisbane ingegaan. Door het midden van de stad loopt een rivier, hier gaat een gratis cityhopper overeen. Met deze boot kan je op allerlei belangrijke plekken komen dus die moest ik op mijn eerste dag in de stad natuurlijk nemen ;). Op vrijdag was er in het studentencomplex een sausage sizzle. Dit is een Australische snack bestaande uit een worst op brood met daarbij uien en BBQ saus. Hier ben ik in contact gekomen met enkele anderen mensen die in het complex wonen en kon ik gelijk aansluiten voor plannen die al gemaakt waren voor het weekend.

Samen met twee Duitse meisjes ben ik naar de Botanische Tuinen gegaan. Met een halfuur durende tour hebben we de belangrijkste en mooiste bloemen en bomen gezien. Daarna zijn we naar Mount Co'tha gegaan. Dit is een punt, waarbij je prachtig uitzicht hebt over Brisbane en zelfs met mooi weer de eilanden kan zien.  Tijdens onze hike terug naar beneden zijn de eerste wilde kangoeroes gespot :)

Op maandag was het dan zover: mijn eerste stagedag. Erg wennen om eindelijk te beginnen. Vooral gek is dat je voor de WC buitenom moet lopen. Na een paar weken kom ik tot de conclusie dat dat super fijn is want op die manier kom je geregeld ff buiten en kan je van de warmte genieten. Dat is zeker nodig omdat de airco zo hard staat dat het gewoon koud is. Op dinsdag was de Melbourne Cup en dan ligt daadwerkelijk alles stil. Vanaf 1 uur ging iedereen lunchen, was er een prijsuitreiking voor wie de mooiste jurk en hoed had en werd afgesloten met gezamenlijk kijken naar de race, die maar 2 minuten duurde.... Tot nu toe bevalt de stage wel, het is vooral nog even wennen en in de gaten krijgen hoe het bedrijf werkt, maar dat is een kwestie van tijd.

In het weekend heb ik de tijd om activiteiten te ondernemen. Op zaterdag ben ik wezen abseilen op kangeroo point. Op deze plek heb je prachtig uitzicht over Brisbane. Samen met het Duitse meisje dat ik eerder had ontmoet zijn we dit gaan doen. Op de zondag was het weer helaas wat minder dus toen hebben we een museum tour gedaan. We zijn naar de Art Gallery en Queensland Museum and Science museum geweest. Leuk om even doorheen te lopen en bijna elk museum is gratis. Als afsluiting zijn we naar de film, The dressmaker geweest.

Op dinsdag zijn we met een groepje uiteten geweest in het centrum van Brisbane. Deze groep had ik allemaal ontmoet tijdens de Sausage Sizzle. Erg gezellig en gaat zeker vaker gebeuren.

Afgelopen zondag zijn we met een deze groep ook op stap gegaan. Heel fijn is dat iemand een auto heeft en dat maakt alles toch net een stukje makkelijker. We zijn naar de Tamborine Mountain geweest. Een heel mooi gebied met allemaal watervallen en riviertjes. Hier hebben we gezwommen bij een waterval. Daarnaast zijn hier ook Glow worm caves. In deze grotten zijn wormen te vinden die licht geven. Dit geeft de illusie dat je niet in een grot bent, maar naar de sterrenhemel kijkt. Deze wormen komen alleen voor in Australië en Nieuw- Zeeland dus was leuk om gezien te hebben. Daarna zijn we dan eindelijk naar de Gold Coast en het strand gegaan!! Het waaide behoorlijk dus de golven waren hoog. Na lekker gezwommen te hebben hebben we de dag toen afgesloten met een pizza in Surfer's Paradise.

Tussen al deze leuke activiteiten door ben ik natuurlijk ook gewoon vijf dagen per week bezig op mijn stage. Ik ben hier vooral bezig met het organiseren van het vrijwilligersevenement dat in december plaats vindt en heb ik afgelopen donderdag al mijn eerste conferentie bezocht.

Aankomende zaterdag ga ik op een dagtrip naar Moreton Island om te snorkelen, zwemmen, dolfijnen te spotten en nog veel meer. Daarnaast ga ik samen met iemand voor de kerst 6 dagen naar Sydney :D, helaas ben ik net voor Oud en Nieuw weer terug, maar alsnog een geweldige trip. Daarnaast staan er nog veel meer tripjes op de planning dus ik kom mijn tijd hier wel door.

PS. Als jullie het vieze weer in Nederland zat zijn kunnen jullie genieten van mijn foto's met strakblauwe lucht en een zonnetje ;P

1. Marijke:
    16 november 2015
    Hey Suus, wat waanzinnige mooie foto's, bij het zien krijg ik steeds meer heimwee.... Als je naar Sydney gaat en je krijgt de kans.... moet je echt de bridge - climbe doen....is niet goedkoop maar zeker de moeite waard, echt. Lekker genieten en leuke dingen doen!!! groetjes, Marijke XXX
  2. Inge:
    17 november 2015
    Ha Suus,

Krijg gelijk heimwee! EN ik ga lekker aftellen tot wij er ook weer zijn! Geniet er van meis! xxx
  3. Nanny:
    17 november 2015
    Het ziet er prachtig uit Suzanne! Niet dat ik nou zo graag zou abseilen, maar wel een fantastische plek om eens rond te lopen. Geniet er lekker van!
  4. Petra:
    21 november 2015
    Jeetje Suzanne, wat een leuke dingen doe je allemaal.
    Geniet ervan!
  5. Ans de bruin:
    22 november 2015
    Hoi Suus Wat is het daar mooi zeg, pak de fietst en kom even een bakkie halen ja. krijg ik gelijk een kleurtje. wat fijn dat je zo geniet.
  6. Karina en Alfons:
    25 november 2015
    Haai Suzanne,

Tjonge wat maak je veel mee. Ik heb het idee, dat je tussen de uitjes door even moet werken. ja, de Melbourne Cup is natuurlijk een van de belangrijkste gebeurtenissen op het voormalige gevangenenëinland van het voormalige Empire ! Zoeiets als de Ascotraces in good old England. Lezers van de boeken van Dick Francis (een heel aardige thrillerreeks) weten dat uiteraard wel.

En de zee is daar natuurlijk veel ruwer dan die hier aan de Zeeuwse kust. inderdaad, daar is het geen Bejaarde(n)zee. Luidt daar bij het baden ook de leus: :"Broeken vast ?".

De natuur is daar heel bijzonder en inderdaad je vindt daar dieren die nergens anders te wereld voorkomen.
    Geniet van je verblijf daar.

Alfons en Karina
  7. July Baggen:
    28 november 2015
    Hoi Suus,

Wat ziet dat geweldig uit op de foto's, het is zo bijzonder dat je in een continent bent met mooie natuur, maar ook sportmogelijkheden die je hier niet hebt, dieren die wij niet zien, behalve soms in de dierentuin. En natuurlijk het mooie weer!
    Fijn dat je al een stel vrienden hebt, dat maakt het gezellig voor jou!
    Hoop dat de stage net zo gezellig is als je weekenden!
    Knuffel!
    July