Australia Zoo, Noosa, Glasshouse Mountains en surfen!

6 maart 2016 - Brisbane, Australië

De afgelopen weken zijn erg druk geweest met vele hoogtepunten dus het is weer tijd om jullie bij te praten over enkele leuke uitstapjes!

Eind januari was er op de voetbalclub een toernooi die voor iedereen open was. Dit 5 a side toernooi, vijf tegen vijf, begon op zaterdagochtend en bestond uit een mannen en vrouwen toernooi. Samen met 6 andere meiden uit mijn voetbalteam hebben we meegedaan met dit toernooi. Erg leuk en gezellig om mee te doen. Na 5 gewonnen wedstrijden stonden we in de finale. Helaas waren we deze wedstrijd een beetje ongelukkig en verloren we. Uiteindelijk dus tweede geworden en een leuke sportieve dag gehad.

De week erna was het dan eindelijk tijd om naar de Australia Zoo te gaan. Dit is de dierentuin van Steve Irwin en heeft toch wat andere dieren dan we gewend zijn in Nederland. Eerst had ik hier mijn koala cuddle. Samen met drie anderen werd ik naar een veldje geleid, waar we de mogelijkheid hadden om meerdere keren een koala vast te houden en te knuffelen. Eerst maakten zij een foto en daarna had je de mogelijkheid om eigen foto's te maken. De koala was echt super schattig en zacht, maar stonk wel behoorlijk ;). Na deze geweldige ervaring was het tijd voor de middagshow in het crocoseum. Hier was een show met allerlei vogels en natuurlijk krokodillen. Natuurlijk konden de kangoeroes niet ontbreken in de dierentuin. Het was hier mogelijk om de kangoeroes uit je hand te voeren en te aaien dus dat kon ik natuurlijk zeker niet laten! Al met al was het een super dag in een prachtige dierentuin!

Mijn volgende trip was naar Noosa en de Glasshouse Mountains. Vroeg in de morgen vertrok de bus richting de Sunshine Coast. De eerste stop was op een van de grootste markten van Queensland. Hier hebben we een uurtje rondgelopen en alle kraampjes bekeken. Daarna was het tijd om met de boot naar Noosa te varen. Helaas was het weer niet geweldig en was het regenachtig en bewolkt. Toch was duidelijk te zien dat Noosa een gezellig dorpje is met een leuke winkelstraat en een prachtig strand. Na een uur was het helaas alweer tijd om door te gaan richting de Glasshouse Mountains. Onderweg hiernaartoe zouden we langs enkele punten komen waar we prachtige fotomomenten zouden hebben. Helaas was dit vanwege het weer en de mist niet heel goed zichtbaar. Ditzelfde probleem hadden we in de Glasshouse Mountains. De bergtoppen was te zien, maar omringd door mist waardoor de foto's niet heel goed zijn gelukt. Het was wel een heel mystiek gezicht om de bergen te zien, omhult door opstijgende mist. Na een uur rond te hebben gelopen in een gezellig bergdorpje met allerlei winkeltjes met handgemaakte spullen en een wandeling door het regenwoud was het alweer tijd om terug te keren naar Brisbane. Ondanks het teleurstellende weer was het een geslaagde dag!

De week daarna was het dan tijd om eindelijk iets te doen waar ik al naar uit keek sinds mijn vertrek: surfen!! Van vrijdag tot en met zondag ging ik namelijk op surfkamp. Vrijdag was met name een reisdag. Eerst moesten we drie uur met de bus richting Byron Bay. Hier hadden we een uur voordat een andere bus ons naar het surfkamp zou brengen. Ook deze busreis duurde drie uur, maar was gelukkig wel erg gezellig. Eenmaal aangekomen werden we kort rondgeleid in het kamp. Het kamp bevond zich direct aan de zee en er verbleven meer dan 100 mensen, allemaal daar om te leren surfen voor een dag, weekend, 5 dagen, maand of zelfs drie maanden.

De volgende ochtend was het dan tijd voor de eerste surfles! Na het ontbijt was er eerst een veiligheidsles. Hierin werden de belangrijkste tekens en zaken uitgelegd. Hierna was het tijd om met een surfboard richting het water te gaan. De surfles begon echter gewoon op het strand zonder surfboard. In het zand moesten we ons een board tekenen en hier leerden we de basics van surfen en enkele trucjes om overeind te komen op het board. Daarna was het dan eindelijk tijd om op te splitsen in groepen en het water in te gaan. Op mijn tweede poging stond ik al op mijn board en had mijn eerste golf te pakken!! Na een goede lunch was het in de middag tijd voor de tweede les. De stroming was nu een stuk sterker en de golven waren groter en sterker. Toch ging het surfen steeds beter en kwam ik steeds vaker overeind. Moe maar voldaan keerde ik terug naar het kamp. Na het avondeten was het tijd voor een gezellig avond.

Op zondagochtend was het alweer tijd voor onze laatste les. Om iedereen goed wakker te krijgen, begonnen we met een duik in het water. Daarna kregen we enkele tips om te leren van richting te veranderen. Vervolgens hadden we weer twee uur de tijd om dit te proberen en de laatste golven van het weekend te pakken. Na een goede les was het dan helaas alweer tijd om terug naar huis te gaan. Het was een geweldig weekend, of zoals de surfers zeggen Yew!!

De afgelopen twee weekenden waren iets rustiger met een bezoekje aan het strand. Helaas is het duidelijk dat het regenseizoen langzaam begint. Het ene weekend was het strand gesloten vanwege de gevaarlijke hoge golven, veroorzaakt door een cycloon in Fiji. Het andere weekend was het wel mogelijk om een duik te nemen in de zee, maar het was helaas regenachtig dus uitgebreid relaxen op het strand zat er niet in. Een goedmakertje was dat ik 's avonds met enkele meiden van voetbal naar Eat Street Market ging in Brisbane. De naam zegt het al. Het is een grote markt eten van over de hele wereld. Heerlijk gegeten en een gezellig avond gehad.

De volgende trip op de planning is drie dagen naar het grootste zandeiland ter wereld, Fraser Island. Daarna is het vooral bijkomen en voorbereiden op mijn tocht naar Nieuw Zeeland. Nog twee maanden heb ik de tijd om te genieten van alles wat Brisbane te bieden heeft voordat ik verder trek! Ik kijk uit naar mijn volgende trips, maar geniet ook nog steeds van mijn tijd hier in Brisbane!