Fraser Island en mijn laatste weken in Brisbane

18 april 2016 - Brisbane, Australië

Hoog tijd voor een nieuwe update!

Pasen was tijd voor mij om me in een Australische traditie te onderdompelen en te gaan kamperen op Fraser Island. Voordat ik hier heenging, was er de avond van tevoren een bushwalk georganiseerd door de eigenaren van mijn accommodatie naar Mt Gravatt Lookout. Na een wandeling van ongeveer 40 minuten kwamen boven aan de berg met een prachtig uitzicht over Brisbane. Met een drankje erbij hebben we de zonsondergang bekeken en langzaam de lichten aan zien gaan in de stad.

De volgende ochtend ging al vroeg mijn wekker, want ik ging op een toer naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. In twee 4 wheel drive busjes begon de lange tocht naar Fraser Island. Zoals gezegd, wordt het Paasweekend door veel Australiërs gebruikt om te gaan kamperen en dit weekend wordt dan ook als het drukste weekend op Fraser Island gezien. Met een groep van twintig mensen vertrokken we richting onze kampeerplek. Na onze tent te hebben uitgekozen en een lunch was het tijd om naar een van de vele meren op het eiland te gaan. Na een hobbelige rit, een eiland met enkel zand maakt helaas dat de ritjes nogal bumpy kunnen zijn, kwamen we aan bij het eerste meer. Dit meer was super helder met een mooi strand. Ondanks de drukte op Fraser Island waren we hier bijna geen andere mensen. Na een heerlijke duik in het water en wat tijd om te relaxen was het tijd om naar het tweede meer te gaan. Dit meer stond bekend als een tea cup meer, vanwege de kleur van het water dat lijkt op een kop thee. Ook hier hadden we tijd om een duik te nemen en rond te kijken. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar de kampeerplaats. Vanwege de vele wilde dingos op het eiland, zijn alle kampeerplekken voorzien van hekken om dingo-proof te zijn. Na een lekkere maaltijd van de BBQ was het tijd om richting het strand te lopen. Ons kamp lag namelijk achter de duinen, waardoor we binnen 5 minuten op het strand stonden. Vanaf hier kon je super mooi naar de sterren kijken en was Venus, Mars en Jupiter te zien. Hierna was het tijd om aan het kampvuur te zitten, waar de gids voor de muziek zorgde met zijn gitaar en we marshmallows konden roosteren in het kampvuur. Na deze lange dag viel ik in mijn tent in slaap met het geluid van de golven op de achtergrond.

De volgende dag vertrokken we al vroeg om de rest van de mensen voor te zijn. Aangezien Fraser Island vrij groot is, moet je tussen alle plekken altijd minstens een halfuur rijden. Gelukkig konden we deze dag grotendeels over de 'snelweg'van het eiland rijden, namelijk over het strand met de golven en de zee aan een kant en het zand, gras en bomen aan de andere kant. Al snel kwamen we onze eerste dingo tegen die over het strand liep. De eerste stop vandaag was Eli's Creek. Een beekje waar je heerlijk ontspannen in kon drijven, terwijl je langzaam met de stroming naar een grotere watervlakte dreef. Na een uurtje hier heerlijk te hebben genoten was het tijd om verder te gaan naar het schipswrak dat op het strand ligt. Hier hadden we de tijd om foto's te maken voordat we doorgingen naar Indian's Head. Deze vulkanische rots zorgt ervoor dat Fraser Island bestaat. Op deze plek heb je prachtig uitzicht over het eiland. De volgende stop was de Champagne Pools. Helaas was hier geen champagne, maar moesten we het doen met twee grote baden die ontstaan door de golven die over de rand komen. Verbazingwekkend was hier het aantal prachtige kleurrijke vissen die hier te vinden waren. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan richting het kamp. Onderweg stopten we nog een keer bij het schipswrak. Doordat het nu eb was, konden we er helemaal omheen lopen en nog wat foto's maken.

De volgende dag was het tijd om na het inpakken van de spullen tijd om naar Lake MacKenzie, het grootste meer, op het eiland te gaan. Dit meer was prachtig met super helder water. Echt een prachtige plek waar ik wel de hele dag had kunnen blijven. Helaas was het na twee uur tijd om verder te gaan en richting het regenwoud te gaan. Hier hadden we de tijd om een wandeling te maken, terwijl onze gids ons van informatie voorzag. Heel bijzonder om te zien hoeveel verschillende omgevingen een plek kan hebben. Hierna was het alweer tijd om de lange rit naar Brisbane te maken, maar het was een geweldige trip met leuke mensen.

De weken daarna heb ik genoten van weekenden die iets rustiger waren en waar ik lekker heb genoten van het strand, de lagoon en het zwembad thuis. Vorige week zondag werd ik door een teamgenootjes van voetbal en haar vader (de voetbalcoach) uitgenodigd om met nog wat mensen te gaan jetskiën. Die kans liet ik natuurlijk niet aan mij voorbijgaan dus op zondag werd ik om 7 uur opgehaald om te gaan. Na de jetski's te hebben opgehaald vertrokken we naar een haventje. We ging naar Moreton Island en om daar te komen moesten we ongeveer 45 minuten met de jetski's over de oceaan rijden. Dit was een mooie rit, waarbij we een rog en schildpad zagen. Nadat we aan waren gekomen op Moreton Island was het tijd om wat te eten en te genieten van het prachtige weer. Hierna was het voor mij tijd om achter het stuur van de jetski te kruipen en een poging te wagen, echt super gaaf! Het was echter wat meer gaan waaien, waardoor de golven langzaam hoger werden en het besturen van een jetski toch niet zo eenvoudig is als het lijkt. Tijdens deze tocht kwamen we langs een groep dolfijnen. Nadat we het strand hadden bereikt en even hadden uitgerust, was het tijd om weer terug te gaan voordat de golven echt te hoog zouden worden. Dit was een vrij ruige rit terug, waarbij er soms een golf over je hoofd kwam, maar wel echt super leuk om te doen!!

Soms vergeet je dat ik hier in Australië niet alleen ben gekomen om plezier te maken en gave trips te maken, maar om stage te lopen en werkervaring op te doen. Afgelopen dinsdag was het weer tijd voor het maandelijkse CEO Address waarbij het in een grote theaterzaal het hele bedrijf wordt bijgepraat over ontwikkelingen en verschillende sprekers presenteren waar men bezig is. Deze maand ging het met name over de veranderingen op HR gebied. Helaas kon ik niet rustig achter zitten, aangezien ik tijdens dit CEO Address het podium op moest om een korte presentatie te geven over mijn ervaringen in het bedrijf. Zenuwslopend om dit in een grote zaal te moeten doen en dan ook nog eens in een andere taal. Al met al verliep het redelijk soepel en werd ik bedankt voor al mijn harde werk de afgelopen maanden met een certificaat gift voucher en chocolade. Alle spanning en stress waren dus niet voor niets geweest ;)

De tijd gaat nu echt opeens heel snel en over twee en een halve week zal ik dit hoofdstuk van mijn reis afsluiten en Brisbane achter me laten. Het is dan alweer tijd voor mijn laatste maand die ik zal starten in het mooie Nieuw Zeeland! Maar voordat het zover is heb ik nog ruim twee weken om te genieten van alles wat Brisbane en de omgeving te bieden heeft en dat zal ik zeker doen!!

1. Frank:
    18 april 2016
    Weer zo'n top verhaal en dito foto's! Deze belevenissen neem je voor je leven als memory-bagage mee inclusief de ervaring in het toespreken van grotere groepen mensen.
    Geef je ogen goed de kost in Nieuw-Zeeland met het oog op de "zussentrip" volgend jaar in februari. Dat houdt in: een dagelijks verslag van gebeurtenissen, ervaringsfeiten (wat ging er door je heen?) en praktische tips! En natuurlijk véél, vééél foto's, het is per slot van rekening familie!! Doeg, hè!
  2. Birgit:
    18 april 2016
    Hoi suzanne, wat weer een geweldig verhaal!!!
    Super wat jij allemaal ziet en meemaakt.En dat ze ook op je stage tevreden zijn is mooi meegenomen;-)
    Geniet ze verder!!!
    Groeten uit beuningen van Loet en Birgit
  3. July Baggen:
    18 april 2016
    wow Suzanne, wat een prachtige belevenissen en mooie foto's!
    Werk lijkt bijzaak, terwijl je toch iedere dag ermee bezig bent. Goed dat het goed ging en gewaardeerd werd.
    En nu nog weken genieten van Brisbane en Nieuw Zeeland.
    Kan niet wachten om je weer te zien!
    Big hug, xxx
  4. Marc Riswick:
    18 april 2016
    Prachtige verhalen alweer, ik word nou toch langzaamaan een beetje jaloers :P Geniet er dus nog maar extra van.